-
Nöjd-kund hantering
Vi strävar alltid efter att du som kund skall vara nöjd med oss.
Lita Invest AB har förpliktat sig att arbeta enligt god
försäkringsförmedlingssed. Skulle det ändå uppstå en situation
där du känner att vi inte har gjort som vi ska, förbinder sig
Lita Invest AB att behandla ditt klagomål snabbt, effektivt
och på ett omsorgsfullt sätt. Klagomålet skall besvaras sakligt och
korrekt och på din begäran skriftligt. Är klagomålet att betrakta
som ett missförstånd eller ett enkelt fel bör detta åtgärdas omedelbart.
Klagomålsansvarig skall så snart som möjligt, men senast 14 dagar,
skriftligen meddela dig hur Lita Invest AB har bedömt ärendet och på
vilket sätt bolaget har följt upp ärendet. Beslutet i ett klagomålsärende
skall alltid vara skriftligt om inget annat avtalats. Om ditt klagomål
inte kan tillmötesgås skall du få en motivering till det.
Du kan också få vägledning hos Konsumenternas
Bank- och Finansbyrå och Konsumenternas Försäkringsbyrå
samt hos den lokala konsumentvägledningen.
Eventuella klagomål för försäkringskunder skickas till:
Tydliga AB
Klagomålsansvarig
Bergsbovägen 11, 191 35 Sollentuna
E-post: klagomalsansvarig@tydliga.se
Om du efter prövning fortfarande inte anser dig kunna
acceptera Lita Invests beslut kan du vända dig till:
Box 174
101 23 STOCKHOLM
Du har också möjlighet att låta allmän domstol pröva tvisten.